Amire talán kíváncsi lenne de soha nem volt, akit meg kérdezzen róla.
A gyermekkori láb problémák egy egész életre kivetítve.
Minden
gyermeknek szüksége van a lehetőségeknek megfelelő segítséget megkapni az
egészség életkezdéshez.
Gyermekeink genetikailag nem egyforma lehetőségekkel néznek a jövő felé, de a
fejlődés korai szakaszában elvégzett vizsgálatoknak köszönhetően lehetőség nyílt
a láb fejlődésébe beleavatkozni.
Célirányos beavatkozással lehet helyes irányba terelni a kezdeti szakaszban
jelentkező hiányosságokat.
Eltérő fejlettségű izmaikat, ha időben nem harmonizáljuk, akkor mire elérik az
iskolás kort, olyan feszítetten terhelt izomzata lesz, hogy akár kialakult vagy
kezdeti gerincferdülés esetét diagnosztizálhatjuk.
Természetesen ehhez az állapothoz mindenképen tartozik boltozati hiányosság is,
mivel a gyenge izomzat részben, vagy teljesen képtelen tartani a boltozatokat.
És már itt is vagyunk a probléma okozójánál, a boltozati hiányosságnál, ami
végül is a gerincferdülés egyik okozója.
Ugorva pár évet munkaképes fiatalként korán megismeri a mozgásszervi bántalmak
kellemetlen hatásait. Ha netán álló jellegű munkát választ, akkor egyenes út
viszi a gerinckopások felé, ami negyven pár évesen már rendszeres korház
látogatóvá teheti. Ötvenévesen akár elérheti a tartós beteg státuszt is.
Tehát számoljunk egy kicsit: ötvenéves tartósan beteg munkanélküli mekkora teher
a családjának, a pénztárcájának?
A mi feladatunk, hogy a szülőknek tájékoztatást adjunk a gyermekük aktuális
lábállapotáról, és időben felismerjük a tennivalókat.
Az általam bemutatni kívánt számítógépes rendszer ezt a lehetőséget teremti meg.
A következő pár mondatban bemutatom, hogyan működik a diagnosztikai rendszer,
amit egy általános prevenciós munkára ajánlok.
A célcsoport a 3-6 éves korosztály.
Minden gyermeknek nyitunk egy saját kartont, amire rákerül a számítógép által
elkészített vizsgálati anyag. Egy olyan terhelési vizsgálat, ami pontos képet
mutat a gyermek lábának terhelési állapotáról.
Kiértékelve az adott képet, meg lehet állapítani, hogy menyire terhelt a láb,
egyforma-e a súlyelosztás, illetve korának megfelelően alakulnak-e a boltozatok.
Információhoz jutunk az izmok, izületek esetleges túlterhelési pontjairól, és
ezáltal az okozott probléma okát is látjuk.
Lehetőség nyílik pontosan eldönteni, hogy kinek milyen további teendőket kell
tenni a gyermeke érdekében. Három fő csoportra lehet osztani a vizsgált
gyerekeket;
- akiknek elég a csoportosan végzett, nevelők által koordinált fejlesztő
gyakorlatok, napi egy- két alkalommal.
- Akiknek gyógytornász által betanított speciális gyakorlatokkal ki kell
egészíteni a napi általános tornát, amit a szülővel otthon végez a gyermek.
- Akiknek ortopéd szakorvos által ezen felül meghatározott további teendőkkel,
passzív ortézissel, speciális lábbelivel kell kiegészíteni az esetenkénti
foglalkozásokat.
A szülők talán most első lehetősséggel láthatják vizuálisan is a gyermekük
aktuális lábállapotát.
Talán most szembesülnek egy régen halogatott, vagy el nem hitt problémával, amit
ha foglalkoznak a megoldás keresésével, és eredményeket tudnak produkálni,
pozitív megerősítésként értékelhetik a kontrolon látható eredményeket.
A gyermekben is kialakítható egy egészségtudat, ami felnőve teljesen
természetesé teszi a saját gyermekének gondos nevelését.
A vizsgálati anyag további felhasználási lehetőségei:
- Az adatbázis letöltése után anonimként kezelve a vizsgált személyi anyagot
régiós szintű publikációt lehet összeállítani, ami alkalmas az összehasonlító
elemzésre a területen élő populációk között.
- Az érintett személyek, ha későbbiekben más szakorvoshoz
kerülnek a rendszeresen gyűjtött anyagot, a másik orvos mint
egy kórtörténetet felhasználhat ahhoz, hogy racionális és
hatékony kezelést tudjon választani, az előzmények pontos
ismeretében.
-A leghatékonyabb lábtorna programok összeállítása a kontrol csoportok
segítségével.
Gyakorlatilag mint a megelőzésben mint a rehabilitáció során széleskörű
alkalmazásra van lehetőség.
Kérem érdeklődésének megfelelően
írjon a kívánt témakörről!
Kattintson ide és írja meg hozzászólását, véleményét.